Pateikiame PVPA prenumeruojamame (galima skaityti on-line) Harvard Business Review žurnale aprašyto straipsnio santrauką.
HBR pateiktas tyrimas, kuris įrodo, kad efektyvūs vadovai nurodymus kartoja mažiausiai du kartus. Jie nepasikliauja tuo, kad viena kartą paaiškinus reikalo esmę viskas klostysis taip, kaip suplanuota. Papildomas užduoties nurodymų pakartojimas lemia tai, kad su darbu pavaldiniai susitvarko ir greičiau, ir tiksliau.
Tyrėjai šešiose organizacijose 250 valandų stebėjo 13 vadovų ir fiksavo kiekvieną pranešimą, kurį jie pateikdavo arba gaudavo. Nustatyta, kad kas septinta žinutė, kurią išsako vadovai, kartojasi su jau išsakyta anksčiau. Tuo tarpu tų vadovų, kurie sąmoningai pakartodavo pranešimą, tik kitu būdu, komandos su užduotimi susitvarkydavo sparčiau ir sklandžiau.
Taigi, neužtenka vien aiškiai suformuluoti užduotį, tačiau reikia nurodymus ir pakartoti. Geriausia – tris ar keturis kartus. Šiuo metu, kai darbuotojai organizacijose vienu metu dalyvauja keliuose projektuose, už juos atsakingiems vadovams tenka stengtis, kad būtent jų projektui būtų skiriama daugiau dėmesio. Darbuotojas turi jausti nuolatinį vadovo suinteresuotumą darbu. Užduoties kartojimas – vienas iš būdų tai užtikrinti.
Tyrėjai pastebėjo, kad tie vadovai, kurie neturi formalių įgaliojimų, užduotį darbuotojams kartodavo dažniau. Tuo tarpu formalūs vadovai tam, kad užduotis būtų atlikta gerai, daugiau laiko skyrė klaidų taisymui ir krizių valdymui.
Daugiau apie tyrimą: Defend Your Research: Effective Managers Say the Same Thing Twice (or More). Harvard Business Review. May 2011.
Apžvalgą parengė Karolina Lukauskaitė