Naujas DK (ar tikrai)?
Jau planavau, kad prie šios temos įvadinės dalies (suprask, gal turėsime naują kodeksą, o gal ir neturėsime) grįžti nebereikės. Na bet žmogus planuoja, Dievas juokiasi. Taip nutiko ir šį kartą, Seimui ne tik nusprendus pakeisti jau priimtą Darbo kodeksą, bet ir prakalbus apie jo įsigaliojimo atidėjimą… Pagyvensim – pamatysim.
Na, o kol įsigaliojimo neatidėjo (kartu džiaugdamiesi įgyjančia pagreitį rubrika „Klausk teisininko“) nedelsdami pateikiame atsakymus į pagrindinius per mėnesį surinktus klausimus (kol galime, koncentruojamės naujo DK temoje).
Dėl nekonkuravimo ir konfidencialumo susitarimų pagal naująjį DK:
- Ar reikia mokėti už nekonkuravimą galiojant darbo sutarčiai? – Ne.
- Ar tai turėtų būti atskira sutartis ar kartu su konfidencialumo sutartimi? – Šie abu susitarimai turėtų būti darbo sutarties dalys (t.y. dėl to turi būti susitariama darbo sutartyje, o ar tai bus DS punktas(i), ar jos priedas(i) skirtumo nėra).
- Baudos už pažeidimą? – Taip, už nekonkuravimo gana simbolinės, tačiau už konfidencialumo – DK neapribota (žinoma, lieka protingumo kriterijus).
- Ką dar reikėtų aptarti? – Draudžiamą veiklą, kompensaciją (ne mažiau 40% VDU), galiojimo teritoriją ir terminą.
Dėl naujų tvarkų. Naujas DK numato daug naujų tvarkų, ar reikia jas kiekvieną forminti kaip atskirą dokumentą ir atskirai su kiekviena supažindinti darbuotojus, ar galima visas kaip vieną dokumentą? – Galima ir taip, ir taip. Iš teisinės pusės (nebūtinai sutaps su praktine), geriau turėti atskirus dokumentus (lengviau ir kontrolieriams parodyti, ir keitimus vykdyti).
Dėl e-dokumentų ir naujo DK. Naujas DK yra daug liberalesnis e-dokumentų atžvilgiu ar tikrai? – Tikrai, jis numato, kad dokumentų ir informacijos tinkamu pateikimu raštu laikomi tie atvejai, kada duomenys perduodami įprastai naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis (elektroniniu paštu, mobiliaisiais įrenginiais ir kita) su sąlyga, kad įmanoma nustatyti informacijos turinį, jos pateikėją, pateikimo faktą ir laiką, taip pat sudarytos protingos galimybės ją išsaugoti. Žinoma, tvarka, kaip tai veiks Jūsų įmonėje – labai padėtų (ir kontrolieriams paaiškintų, kodėl vieno ar kito dokumento neturite popierinio). Žodžiu, „go digital“, tik su IT specialistais pasitarkite. Na, ir su teisininkais verta pasitarti.
Tiek šiam kartui ir nenustokite klausinėti – geras klausimas = pusė atsakymo .