Darbo teisės rubrika. 2020 m. spalis

Rubriką rengia Rimantas Stanevičius, PVPA valdybos pirmininkas, advokatų kontoros „Ellex Valiūnas ir partneriai“ darbo teisės advokatas. 

Šį kartą rubriką norėtume paskirti naujausioms Valstybinės darbo inspekcijos rekomendacijoms, susijusioms su COVID-19.

Esminis momentas būtų tai, kad VDI primygtinai rekomenduoja atsinaujinti rizikos vertinimą įmonėje. Minėtame rizikos vertinime rekomenduojama aptarti tokius dalykus, kaip darbuotojų srauto valdymas (pavyzdžiui, nustatyti, kas dirbs nuotoliniu būdu ar kaip bus užtikrinamas atstumas tarp dirbančiųjų), nustatomas darbuotojų aprūpinimas asmeninėmis apsaugos priemonėmis (AAP) (kaip antai, kaukės, pirštinės, dezinfekciniai skysčiai ir kt.), kurios, matyt, nebuvo nurodytos ankstesniame rizikos vertinime, kartu patikslinant darbuotojų instruktavimo ir mokymo tvarką, kaip teisingai naudoti AAP. Šiuo atveju svarbu, kad aprūpinimas AAP būtų ne tik įgyvendintas praktiškai, bet ir užfiksuotas tam tikruose dokumentuose.

Be naujojo rizikos vertinimo ir įpareigojimų kaip saugiai organizuoti darbus, siūloma aiškiai apsirašyti ir bendrovėje pasitvirtinti tvarką, kaip bus elgiamasi nustačius kuriam nors iš darbuotojų COVID. Iš esmės tokia tvarka turėtų apimti tikslias ir aiškias pareigas ir darbuotojams, ir bendrovės personalui/ vadovybei, nurodant, ką kiekvienas turi daryti, pavyzdžiui, kad esant simptomams darbuotojai turėtų nevykti į darbą, paskirti asmenį, kurį jie turėtų informuoti apie galimą/esamą susirgimą, nustatyti tvarką, kas turės pasirūpinti patalpų dezinfekavimu ir darbuotojų tolimesniu sklandžiu darbo organizavimu (pavyzdžiui, ar visiems darbuotojams bus neleidžiama atvykti į darbą, ar tik tiems, kurie dirbo toje pačioje pamainoje kaip ir užsikrėtęs darbuotojas ir pan.). Šiuo atveju VDI taip pat pateikė savo rekomendacijas, kas galėtų būti užfiksuota tokioje tvarkoje, pavyzdžiui, kad sužinojus apie darbuotojui patvirtiną COVID-19 ligą, reikia informuoti Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą, kaip elgtis jeigu simptomai darbuotojui pasireiškė darbo vietoje –  darbuotojas turėtų būti izoliuojamas patalpoje, neleidžiama jam vaikščioti bendro naudojimo patalpomis, aprūpinamas nosį ir burną dengiančiomis apsaugos priemonėmis  bei rankų dezinfekcijai skirtomis priemonėmis, o patalpų dezinfekavimo metu darbuotojams, neturėjusiems kontakto su asmeniu, kuriam nustatyta COVID-19 liga, ir nesant galimybės dirbti nuotoliniu būdu, skelbti prastovą.

Išsamiau su rekomendacijomis galite susipažinti čia>> ir čia>> .

Tikimės, kad šis komentaras pasirodys Jums naudingas – toliau laukiame Jūsų klausimų>>.

Dalintis

Jums taip pat gali būti įdomu