Harvard Business Review. Kaip tampama lyderiu?

Harvard Business Review žurnale pateikiami garsių autorių straipsniai, kurie ilgainiui tampa verslo klasika. Pateikiame emocinės inteligencijos pradininko Danieliaus Golemano straipsnio, vis dar esančio tarp populiariausių ir dažniausiai skaitomų, santrauką.

 

Danielius Golemanas, analizuodamas organizacijų veiklą, ieškojo atsakymo į klausimą, kokie išskirtiniai bruožai lemia lyderio sėkmę darbe. Techninės žinios ir profesionalumas yra tarsi higieniniai faktoriai, privalomi bet kuriam vadovui. Tačiau kas ta ypatinga dedamoji, kuri lemia konkretaus vadovo rezultatus?

 

Remdamasis daugelio kompanijų patirties analize, autorius teigia, kad emocinė inteligencija ir yra ta dedamoji, kuria pasižymi sėkmingi lyderiai. Autorius detaliai analizuoja, kaip galima darbe tai atpažinti bei vystyti.

 

Aptariami penki emocinės inteligencijos darbe komponentai:

  •                 Savirefleksija – gebėjimas atpažinti ir suprasti savo jausmus, nuotaikas ir motyvus bei jų poveikį aplinkiniams;
  •       Savikontrolė – gebėjimas kontroliuoti ir nukreipti neigiamus jausmus ir impulsus, gebėjimas pirma pagalvoti, o po to reaguoti;
  •               Motyvacija – noras dirbti iš kitų paskatų, o ne tik dėl pinigų ar statuso, atkaklumas ir energingumas siekiant tikslų;
  •  Empatija – gebėjimas suprasti aplinkinių jausmus bei reagavimas į juos;
  •                    Socialiniai įgūdžiai – gebėjimas megzti ir palaikyti santykius, ieškoti bendrumo ir kurti asmeninį ryšį.

 

Daugiau apie tai: What Makes a Leader? by Daniel Goleman, Harvard Business Review. January 2004.

Apžvalgą parengė Karolina Zelbienė, 2012 m. rugpjūtis.

Narystė

Renginiai

PVPA – EAPM narė

Noriu gauti naujienlaiškį