Harvard Business Review. Kūrybiškumui skatinti pasitelkite konformistus

Pateikiame PVPA prenumeruojamame (galima skaityti on-line) Harvard Business Reviewžurnale aprašyto straipsnio santrauką.

 

Inovatyvios komandos susideda iš kūrybingų žmonių. Tačiau vien to nepakanka. Straipsnio autoriai, remdamiesi daugiau nei 40-ties išskirtinai inovatyvių komandų analize, teigia, kad skirtingų kognityvinių tipų derinys skatina grupės kūrybiškumą. Svarbiausia, reikalinga tinkama pusiausvyra.

 

Tyrime dalyvavusiose grupėse buvo skirtingas skaičius žmonių, pasižyminčiu kūrybiškumu, polinkiu į smulkmeniškumą ar konformizmą. Autorius nustebino faktas, kad nepaisant to, kad konformistai neprisideda prie naujų idėjų generavimo, jų buvimas grupėje nepaprastai skatina kūrybiškumą.

 

Daugelis vadovų suka galvas, iš kokių kognityvinių tipų žmonių geriausia sudaryti komandas. Tokios kompanijos kaip Toyota ir Intel į kūrybingas komandas pradėjo įtraukti kokybės inžinierius, kurie užtikrina, kad komandos dirbs produktyviai. Labai svarbu, kad tokių smulkmeniškų žmonių nebūtų per daug ir jų perfekcionizmas neslopintų kūrybiškumo.

 

Optimali inovatyvių komandų sudėtis, pasak autorių, yra tokia: 50 procentų narių gali būtį įvairių kognityvinių tipų, tačiau likę 50 procentų turėtų pasiskirstyti sekančiai:

  • Kūrybiški žmonės yra inovatyvių idėjų šaltiniai, tačiau jie ne visada atsižvelgia į praktiškumą, taip pat gali inicijuoti konfliktus, nesilaiko sutartų taisyklių ir pan., todėl tokių žmonių persvara apsunkins grupės darbą. Pačiose inovatyviausiose komandose tyrimo metu tokie žmonės sudarė nuo 20 iki 30 procentų.
  • Smulkmeniški žmonės gali padėti efektyviai kontroliuoti biudžetą, bet jie labai vengia rizikos. Tokių žmonių kūrybingose komandose reikia iki 10 procentų.
  • Konformistai palaiko kūrybiškuosius, skatina bendradarbiavimą ir pasitikėjimo jausmą grupėje. Tokių žmonių grupėje turi būti nuo 10 iki 20 procentų.

Daugiau apie tai: To Drive Creativity, Add Some Conformity by Ella Miron-Spektor, Miriam Erez, and Eitan Naveh, Harvard Business Review. March 2012.

 

Apžvalgą parengė Karolina Zelbienė, 2012 m. kovas.

Dalintis

Jums taip pat gali būti įdomu